
A XVI.század közepe-vége felé a divat a mai szem számára igen furcsa túlzásokat is hozott Nyugat-Európa egyes országaiban, főleg Angliában, Franciaországban és Spanyolországban.Az öltözeteket különböző helyeken kitömték. A fenti kép: Cornelis Ketel: Rosekran kapitány társasága (1588)
Tömés került a zeke, a kabát vállrészébe, ezáltal lett VIII.Henrik angol király is igen deltás férfi a portréin.

A kor férfiideáljáról úgy gondolták, hogy egy kövér has méltóságot kölcsönöz és fokozza az érvényesülés lehetőségét. Ezért, akinek nem volt természet adta pocakja, az varratott magának a ruhája alá.

Alonso Sanchez Coello: Fiatal férfi portréja.
A spanyol divat szerint öltözködő urak zekéjük felső részét, főleg a vállat és a mellet vattázták. Ez a gyomorpúp a nyaktól egészen az öv alá ért. Formája után méltán kapta a "libamell" nevet.

Hieronimo Custodis: Sir John Ashburnham portréja
A rövid szárú nadrágba is tömés került, ettől a csípő is lényegesen szélesebbnek tűnt.

Juan Pantoja de la Cruz: Don Juan de Austria (Ausztriai János) portréja
A férfiak még ezzel sem elégedtek meg. Tömés került a nadrág elejére az ágyék felé is, kis ovális párnácska formájában, mely nyilvánvalóan a férfiasságot kívánta jelképezni.

Részlet Jakob Seisenegger: V. Károly német-római császár portréja kutyával c.képéről

Jakob Seisenegger: Miksa főherceg portréja

A kép forrása: realmofvenus.renaissanceitaly.net
S hogy a hölgyek se maradjanak le, a szoknya alá hátulra a derékra erősített párna került, ezáltal terebélyesebb hátsót kölcsönözve viselőjének.


A kép forrása: claresmith.blogspot.se
Kapcsolódó témák, amelyek érdekelhetnek: itt a XVI.századi itáliai divatról olvashatsz, míg itt a XVI.századi spanyol divatról.
